OUPS, HAR JAG GLÖMT BORT ER?

Där ser man. En helt helg har visst rullat sin väg och jag har inte kikat in i bloggen en endaste dag. Har inte varit hemma, inte haft en dator i närheten, eller inte haft tid med att blogga helt enkelt. Men mina dagar nu i helgen har varit jätte mysiga! Jag startade helgen i Fredags vid Toften ett ställe mitt ute i skogen. Där blev det bad (vilket jag ångrar, det var ISKALLT!) sedan blev det även till att grilla korv och hemma mys kväll och film. Lördagen blev lite mer "vild". Vid 6 tiden var det kräft -och räkskiva hos älskade Lisa. Det var jag, Isabell, Mathilda, Lisa, Madde och Katja som befann oss där. Förkröket hos Lisa höll väl på till 22 tiden då Lisas far körde ner ett gäng onyktra tjejer till skogsvallen i Östervåla. Ja, kvällen där började väl en aning tomt, sedan var det sagt att det blev en 300 personer. Mycket dans, skratt och yrsel. Haha. Men det var en godkänd kväll, helt klart! Söndagen blev lite mer slappt. Film, chips och dipp och bara allmänt söndag.

Imorse kanske jag gjorde en av mina 99 egenskaper. Jag var klantig. Igår kväll hade jag bestämmt mig för att gå upp klockan 06.00 för att duscha och fixa och hinna med bussen som gick 06.55. Men mina planer kraschade såklart och wipps, där hade jag försovit mig första skol-veckan. Gratulerar Sandra, verkligen! Välkommen till mitt verkliga liv säger jag bara. Jag vaknade 08.36. Ingen väckar klocka väckte mig denna morgon i alla fall. Kom till skolan, hade missat hela MDK B lektionen och halva Expo lektionen. Men det gick bra ändå faktiskt. Jag har bestämmt mig för ett projekt jag ska göra som projektarbete. Det ska ta 100 timmar och ha en betydelse och en mening. Och det känner jag att det har. Så önska mig lycka till! Hade även Historia A senare på eftermiddagen och där fick vi ju bara 2 läxor. Fint det! Det är ju bara för mig att starta pluggandet nu känns det som. Fick även en mattebok av min förre detta Matematik lärare "LOJ" (Lars-Ove Johansson, eller nått sånnt) Och han sa även att jag skulle göra en kursprövning. Vilket innebär att jag ska lära mig en hel mattebok på 370 sidor på någon månad. Först skulle jag bara göra ett prov eftersom jag missade ett prov och därför fick jag IG i kursen. Men det hade dock gått så lång tid att jag måste göra om allt. Tur att jag inte har så svårt för matte. Men man kan ju säga att jag har mycket att stå i. Matten måste jag göra hemma, på min fritid. Men eftersom min bror är ett super snille och gjorde Matte A kursen på 1 dag, PÅ 1 jävla dag, det är sinnes! Men mamma skulle betala honom för att hjälpa mig, sedan betala mig när jag är klar med hela kursprövningen. Najs känner jag!

Nu ska jag läsa artiklarna "Dinosaurier utplånades av meteoritsvärm", " Gamla Uppsalas historia", Arkeologi och naturvetenskapliga metoder". Hoppas det låter kul för er, men för mig låter det fantastiskt tråkigt. Men jag måste försöka för på onsdag ska allt sitta som smäck. Vilket jag inte tror att det kommer göra men va fän. Nu kör jag! JAG KÄMPAR JAG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0