SVININFLUENSAN

Efter skolan ringde mamma och berättade ännu en gång att vi skulle åka och ta vaccin mot svininfluensan. Så ja tack, jag vill inte bli sjuk. Jag tog med mig Jennifer också.

Allt mer och mer folk blir sjuka nu, det är fruktansvärt läskigt att veta att det inte är så ofarlig ändå. I början sa alla "men det är ingen fara, det är bara som en vanlig influensa" Men det är det faktiskt inte. Det är faktiskt 8 stycken som har dött i Sverige och alla hade ingen sjukdom innan heller. Vissa säger att det är lättre att få svinis om man ligger i riskgruppen, visst det är det nog. Men. Det är lätt att få det om man inte ligger i riskgruppen heller. Men nu är det gjort. Vacciner åker om kring i min kropp och skyddar mig. Det känns som en lättnad. Det gjorde inte de minsta ont, men det kanske kommer. Vem vet?

Nu när jag har kommit hem har vi firat mamma med fika och små paket. Mitt paket till henne har inte kommit ännu.

Mamma, jag älskar dig! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0